Sunday, 2 December 2012

Medianlog RAKIT #1.

14 November Rabu petang tu aku dah balik UPM dah. gigih tau korbankan masa cuti midsem. dahlah cuti lambat. kejap pulak tu. tapi demi aktiviti yang menjadi salah satu impian aku ni, yang aku masih tak percaya aku dah dapat buat, hati kering lah je naik tren dari Sg. Gadut ke Serdang. tapi yang best Bapak dengan Mother pun turut serta hantar sebab diorang nak pergi dating kat Midvalley. hewhew. 

sepanjang petang sampai malam tu aku online menuwitnuwit. pukul 10 aku pun siap nak tunggu kat bus stop kolej bawah tu sebab si Farid suruh tunggu 10.15. tunggu punya tunggu, adalah dalam kurang 11 lebih baru orang sampai nak fetch kitorang kat serumpun ni pergi Astaka Seni, kumpul tunggu bas segala. dalam masa tu lah si Fira tegur aku orang mana. mungkin sebab sadis gila kot aku duduk tercongok sensorang berangan pasal FA. ah tu masa tu lah. sekarang dah takde. 

masa kat Astaka Seni tu baru ada sembangsembang bagai dengan tiga orang Fira, Farra ngan Eka. bolehlah daripada takde kan kahkahh. :P pendek cerita, dapatlah aku kumpulan dengan Kak Fatin and Kak 'Ain. masa tu memang kita 3 tiga satu group. bila dah kumpul betulbetul baru wujudnya si Makle dengan Harzin. entah dari mana aku pun taktau. ghedha je lah kann. pendek lagi cerita, pukul 1.30 baru bas sampai and dalam pukul 2 lah baru gerak nye pun aduy. 

campur pitstop, isi minyak, salah jalan, dalam pukul 11 pagi esoknya tu baru sampai ke Kg. Jerangau. kumpulan bas lagi satu dah siap makan dah. nampak betapa salah jalan itu memberi kesan terhadap perut ini? XD lepas makan jee terus buat gotong-royong dengan penduduk kampung. aku rasa macam mak oii rajinnya aku ni buat kerja. tapi satu je aku nak cakap. masjid yang kitorang bersihkan tu seolah-olah macam terbiar langsung tak berjaga. aku pun takde tanya masjid tu memang dah lama tak digunakan atau apa. tapi everything went well. dalam 12 lebih tu semua nya pun dah setel.


this is the masjid.
orang dah start buat kerja, aku baru nak angkat barang simpan.

kumpulan lagi satu buat kerja di balai raya.

this isn't me.

gigih tak gigih lah kann


iyeiye je brader ni. 
disebabkan team lagi satu buat kerja dengan efficient, maka diorang start merewang masak tengahari dulu. lepas tu baru team kitorang join. tapi yang aku tak faham tu, dari awal ke sudah aku, Kak Fatin dengan Kak 'Ain tak habishabis mengemas. rajin sangat ke? sarcastic di situ. :O

lauk tengahari tu, ikan sembilang ke keli aku pun tak pasti sebab aku dah tak usik ikan ni. (sebab-sebab tertentu) , ikan kembung bakar dengan masak lemak putih kobis. siap ada budu lagi. kelass kauuu.

sampai bila tak makan, aku pun taktau. walaupun dulu feveret ya amat.

yang kiri tu Farid. invite aku program ni. pengarah. team volley ball koku kalau korang perasan entry sebelumsebelum ni.

aku baru belajar siang ikan kembung je. tu pun sekali. wakaka.

ada orang makan 10 ekor ikan ni.

i admit, lauk ni sedap betei.

tengok siapa terjah dulu.

sampai tak boleh nak tutup mulut sedap dia tu.

tak percaya lagi?

gambar aku dengan kakak2 ni tengah makan, buat kerja apa semua takde. almaklum, masa tu tak mesra alam lagi. *yela tuu. padahal Harzin memang taknak shoot kitorang. :P

lepas makan, kemaskemas semua, time to gerak to our living place. hamboih living place taknak kalah. padahal surau sekolah je punn. tapi selesa lah.

ni Andy. ketua cakapcakap. banyak betul dia cakap. dari awal sampai ke sudah.

Dungun memang panas. bukan macam di Serdang yang menangis sokmo. teduh pakai life jacket pun boleee.

Farra and Pritpal

Eka and Jeri. aku taktau lah tu 1 Malaysia ke 1 Terengganu ke apa. mungkin Peace defect kot. :P

after shot ni, aku terus cakap yeay. tak pasti kenapa teruja sangat.

Kak 'Ain


antara AJK yang ada.

the only one yang tertambat tepi jalan. say Hiiiiiiiiii :D

lepas dapat makan, dapat rehat kejap, pukul 4 dah siap nak ke sungai untuk buat water confident and hias rakit. heksaited heksaited.

jjang! these were the rafts. bamboo rafts. real. this time, orang kampung sponsor. menurut kata senior program ni, sebelumsebelum ni diorang yang kena bina rakit sendiri. tapi this time dah ada so tinggal kita lah je untuk menghiasnyaaaa al kisah. keadaan sungai, cukup untuk kata bersih. lain cerita, lain entry.

some of.

macam ni lah muka heksaited hewhew :O

masuk sungai pun gelakgelak tak faham betul aku. seronok betei barangkali. festime dapat mandi sungai. 

setelah dihias. err hias apa cenggini ni ha? =.=' rakit 6 ni, rakit team guwa.

ni antara yang aku baru kenal jugak. tak silap aku, Ada, Teha dengan Ain Kamarul.

awww so suwittt. rosak gigi. heh. beriye taknak kotorkan kasut . padan muka salah bawak kasut.

one of Allah's creation. :'D
 balik dari menghias rakit tu adalah dalam pukul 7. siap singgah kedai beli air segala lagi. terus siapsiap. nasib baik bukan air laut. senang aku nak membilas, mandi semua.

malam tu, takde buat apa sangat. lepas balik dari masjid, kumpul untuk some activities.

En. Rizal. ketua SRM. kot? errr hee :P

game Kamil Kata. macam biasa. tewas di tengah permainan.


korang tengok Spontan? haa kitorang main Freeze. tapi disebabkan aku masih di horizon shy shy jadah, aku memerhati sambil gelak sahaja. tapi Fira terbaikkk.


ni Abg Bob. comel bukan? part dia paling kelakar sebab semua orang taknak substitute dengan dia so dia bertahan sehingga berapa round aku pun tak kira. 

nampak tak kelakar dia tu macam mana? gelakkan orang memang seronok bukan? ini Bagan. suara macam TOP Big Bang pun ada. tapi bila gelak, ... :O

last game, "Jika Saya, Maka Saya". game ni agak passive, so aku pun sangat passive untuk menceritakannya. mine was, "Jika Saya jadi TNC UPM" and I chose Harzin. his was "Maka Saya akan mendiamkan diri buat seketika." tapi yang best nya bila dengar yang sweet sweet rosak gigi punya ayat sambungan. haddoii. takleh bla betul rasa nak meletup je hati ni wakaka. XD

ah aku taktau apa yang aku lopongkan tu.
 last but not least, the President of SRM, Tok Din. the very honourable, responsible, humble and adorable.



 tamat semuanya, ready lah untuk tidur. dah siap pakai stokin dengan sweater, cuddling myself and sleep. tibatibaaaaaaaa "siapa kumpulan 8, ketua panggil nak bincang persembahan." I was like huwarghhhh why meeee??? tapi bila dah fikir betulbetul yang masa dah takde yang betulbetul lompong sebab kena combine dengan group 7, maka gigihlah tepuk awan mimpi lalu bangun dan melakukan diskusi di tengah malam. haa lepas tu gelakgelakgelakgelak, semua dah stimulated. berair mata campur mengantuk. finally, I got to sleep sambil didodoi oleh para AJK dengan lagu Mat Travolta.

sekian untuk hari pertama yang takde banyak gambar guwa, nantikan Medianlog RAKIT #2! ;D sebarang typo, abaikan.

p/s :: Dr. dah ada girlfirend. sebenarnya, happy sangat :)





No comments:

Post a Comment