Monday, 13 August 2012

if i was your best friend.

sepanjang aku terlibat dalam sosial hidup, sering kali aku bertukar tukar nama yang mendapat takhta 'best friend' aku. haha. bunyi macam bangang je. hm. sampai aku umur 20 tahun ni baru aku terfikir semuanya. dari aku tadika sampai masuk matriks, aku ada someone yang aku anggap best friend aku. tapi, sejauh mana best friend itu mencerminkan makna sebenar di sebalik frasanya yang indah tersebut. okay aku nak tukar course sastera ataupun pengajian Bahasa Melayu ataupun pendidikan.

sejak dulu, aku anggap best friend tu bermaksud kawan baik. baik sangat. gilagila punya baik. semua benda dikongsi bersama.

apa yang aku cuba nak sampaikan kat sini ialah, aku rasa aku takde best friend pun sebenarnya. dan orang yang aku anggap best friend tu datang pada saat tersebut dan pergi setelah berlalunya tika itu. kalau ada sesiapa yang baca post ni, aku nak minta maaf dulu kalau terasa dengan apa yang aku taip ni. kawan tetap kawan.

aku tibatiba terfikir, sekiranya aku mempunyai seorang best friend, sudah tentu segala setiap apa yang berlaku  akan aku maklumkan kepadanya begitu juga dengan diri dia. pasti aku juga tahu selok belok hidupnya. namun, apa yang berlaku, sebaliknya. atau mungkin sebenarnya, aku sememangnya tidak gemar untuk bercerita perihal  yang berlaku kepada orang tapi aku terfikir juga mana mereka yang ku panggil best friend dulu? dan kadangkadang aku menanti pula mereka menghubungiku. ah aku ni. bajet queen pulok kahkah.

okay back to student environment. huk aloh. pada pendapat aku, aku nak memperbetul je frasa best friend tu. mungkin lebih sesuai sekiranya mereka digelar kawan rapat. macam sama je kan. hukhukk. tapi apa yang aku rasa lah, rapat menunjukkan macam dia tu room mate ke bed mate ke ex classmate ke yang jumpa balik masa further study. sebab macam orang tengok aku je, mesti ada dia. tapi tak semua benda aku share dengan dia. of course ada sembang sembang tapi mungkin takde sampai luar dalam dia tahu pasal aku, macam tu jugak dengan dia. then, bila dah habis study ke, terpisah utara selatan dah tak sembang selalu dengan dia. and that time akan ada seorang kawan baru; kawan rapat to be.

in fact, mereka yang aku kata best friends dulu, kadangkdang dah lost contact. tak tahu apa cerita dia sekarang. ada yang text tak reply. fesbuk jadi friend tapi takde chattingchatting pun. tanyatanya khabar. haha. aku tak tacing pun. takde hal lah. yang penting aku baik dengan semua orang. cuma aku nak share dengan korang je pendapat ku tentang frasa best friend. tapi tak mustahil, ada sahabat sejati, best friend sebenar yang aku bayangkan. after all, whoever is known as my friend, i will make sure that he or she feels 'best' with me. kuikui bajet apa pulak kali ni hah? ;P till then. i love you friends.

p/s :: lamanya tak tengok movie di cinema.

2 comments: