Tuesday, 1 May 2012

re-post #1

tiada talian hayat.
kadangkadang hidup kita punyai banyak pilihan. kadangkadang langsung takde. bila masa kita ada option untuk memilih, kita boleh lah survey *mcm pegi mydin survey harga* dan nilai satusatu pilihan yg ada utk pastikan kita dapat yg terbaik. tapi bila kita langsung tak diberi pilihan, apa yg ada depan mata, itulah yg kita jgn sesekali lepaskan sbb itulah yg terbaik untuk kita dan hanya akan datang sekali saja, tidak kembali. sbb tu lah masa 'tiada pilihan' tu tiba. okay sila kira berapa banyak word pilihan yg ada dlm perenggan ni.

aku nak cakap yg aku rasa dalam hidup aku ni, sebanyak keputusan yg aku dah buat aku rasa betul. ada jugak sesetengah perkara yg aku putuskan 'merosakkan' hidup aku tapi tu semua jadikan aku lebih kental dan berpengalaman. ahha kentallah siaa. aku taknak lepaskan apa yg aku dah ada demi apa yg lain. perasaan dilema dlm membuat pilihan mmg ada tp semuanya perlu diatasi bersandarkan pada err rasionalisme? bombastik. XD

tapi apa yg aku tak pilih tu, tak semestinya takde manfaat pada aku. dalam masa yg sama, aku taknak kehilangan apa yg aku tak pilih tu. bukan lah kata aku tamak nak semua, tapi option yg tak dipilih tu tak boleh terus 'buang' kan? faham? aku pun tak berapa nak faham. =.='

hakikat tetap hakikat. walaupun pahit kebenarannya, kita mesti terima. walaupun aku sendiri yg rasa sakit, perit tapi aku mesti jugak terima. apa yg aku nak tak semestinya aku akan dapat sbb Allah akan berikan apa yg kita perlu bukan apa yg kita mahu semata mata. *calon ustazah pilihan tak??* :P jadi aku bersyukur dengan apa yg aku ada sekarang. sangat bersyukur, alhamdulillah. semoga segala yg telah ditentukan merupakan perkara yg terbaik untuk aku. dan sentiasa dapatkan yg terbaik. amin.

p/s :: may the best wins ! ;D

No comments:

Post a Comment